Személyek összevonása
Előzmény és előfordulás
A HR rendszer a személyek közötti kapcsolatokat, jogi kapcsolatokat
a HR kapcsolatokon keresztül jeleníti meg - legyen az egy munkaviszony,
megbízási jogviszony, hozzátartozó (eltartott, feleség stb.), baleseti
kapcsolattartó. A hozzátartozó és a baleseti kapcsolattartó is különálló
személy a HR rendszerben.
Az olyan környezetek esetében, ahol a személyeket a NEXONhrm rendszerben
veszik fel, majd integrációval kerülnek át a NEXON4-be, amennyiben
nincsen kitöltve a felvételkor példának okáért az eltartott Adóazonosító
jele vagy TAJ száma, akkor a rendszer nem tudja eldönteni, hogy az
adott személy, aki átkerül a HR rendszerbe, üzletileg megegyezik-e
vagy sem egy már létező személlyel. Az utólagos adatkitöltés esetén
már két külön személyről beszélünk. Ez mindaddig nem okoz problémát,
amíg az integráció iránya nem fordított, tehát nem NEXON4-ben kerülnek
felvételre ezek a személyek.
Egy adóazonosító jel vagy TAJ szám (és a többi személyhez köthető
azonosító) csak egyszer létezhet a személyeknél. Ha két külön személynél
kívánja a felhasználó beírni ugyanazt az értéket, mivel a hozzátartozó
is maga a cégnél dolgozik, vagy a hozzátartozónak mind a két szülője
a cégnél dolgozik, akkor ebben az esetben ezt nem tudja megtenni,
mert külön személyként kerültek át a HR rendszerbe.
Ez a funkció erre a problémára szolgál megoldást.
Személyek összevonása
Feltételek és használat
A művelet végrehajtása feltételhez kötött.
- Az adott személynek nem lehet munkavégzésre irányuló HR kapcsolata,
mivel az integrációban a NEXONhrm-ben az ilyen személyek megjelennek
a béradatrögzítés képernyőjén. Tehát a személyösszekötése csak
olyan személyből indulhat ki, akinek nincsen ilyen jellegű HR
kapcsolata. Két dolgozónak nem lehet két ugyanolyan azonosítója,
így két dolgozó között a művelet nem végrehajtható csak
- hozzátartozó - hozzátartozó
- hozzátartozó - dolgozó
- baleseti kapcsolattartó - dolgozó
között.
- Külön jogosultsági beállítás nem tartozik a funkcióhoz. Az
ügyintéző saját hatáskörében képes a feladatot ellátni.
- A funkciót a hozzátartozóból / baleseti kapcsolattartóból kiindulva
lehet elindítani, akinek nincsen munkavégzésre irányuló HR kapcsolata.
Ügyviteli folyamata
Az eset a rendszer mindennapos működése esetén is előállhat, ahol
az ügyintéző elfelejti kiválasztani, hogy az újonnan felveendő hozzátartozó
egy már létező hozzátartozóval/dolgozóval egyezik meg.
Amikor erre rájön és tudatosul arról, hogy kik az érintett személyek,
akkor a következő lépéseket kell megtennie:
- Az ügyintéző belép a hozzátartozóba/baleseti kapcsolattartóba
a személytörzsön keresztül.

- A Személy azonosítók adatkört
megnyitja szerkesztésre, ahol megnyílik a szerkesztési dialógus
ablak.
- Beírja a szükséges azonosítókat. Ha van a rendszerben egy ugyanilyen
azonosítóval rendelkező személy, akkor egy fej ikon jelenik meg
a szerkesztő dialógus ablak jobb oldalán. A rendszer ezzel jelzi,
hogy létezik már a személy. Ha már eleve benne volt az adóazonosító
jel vagy egyéb olyan azonosításra alkalmas adat a személyben,
akkor a szerkesztő dialógus ablakon belül előre megjelenik magától
a fej ikon.

- Rákattint a kis ikonra. Ekkor egy újabb ablak jelenik meg azon
személyek listájával, akik megegyeznek a beírt adatokkal. A ceruza
gombra csak akkor tud rákattintani a felhasználó, ha a személy,
akiből indította a személy összevonás funkció folyamatát nem rendelkezik
munkavégzésre irányuló HR kapcsolattal.
Fontos megjegyezni, hogy az integrált NEXONhrm
- NEXON4 rendszer között a munkavégzésre irányuló HR kapcsolatok integrálódnak
közvetlenül. A baleseti kapcsolattartók és hozzátartozók (NEXONbérben
eltartott) a személyhez vannak kötve. Amennyiben dolgozó dolgozóval
olvad össze, úgy komoly probléma lesz! A munkavégzésre irányuló HR
kapcsolatok beállítás listából nem szabad emiatt kivenni a típusokat!

- A ceruza gombra kattintva egy újabb ablak jelenik meg. Ekkor
a felhasználó látja, hogy az a személy, akiből kiindult, törlésre
van kijelölve, és a nála levő HR kapcsolatokat át fogja kötni
a képernyőn látható jobb oldalon levő másik személyhez. Ez hasonló
funkció, mint a dolgozói önkiszolgáló felületen leadott és elfogadásra
kerülő adatváltozási igények képernyő. Narancssárga színű betűkkel
mutatja a rendszer, hogy milyen HR kapcsolatokat érint a módosítás,
milyen HR kapcsolatokkal fog bővülni a jobb oldalon levő személy.

- A Rendben gombra való kattintással
a folyamatot nem tudja visszafordítani. A törlésre kijelölt személy
a rendszer számára törlésre kerül, a nála levő HR kapcsolatok
a másik személyhez átkerülnek. A felhasználót átnavigálja a folyamat
végén a HR kapcsolattal bővült személybe, hogy ellenőrizni tudja
a művelet végrehajtását.
